Výčetka peněz je jednoduchý nástroj, který usnadňuje evidenci hotovosti a zároveň slouží k ukázce několika univerzálních technik v Excelu, které můžeme použít při vytváření modelů v pracovním listu.
- oddělení prezentační a výpočtové části řešení
- skrytí výpočtové části
- nastavení oblasti tisku
Oddělení prezentační a výpočtové části
Rozdělit řešení na část určenou pro prezentaci (případně vstup dat) a část, ve které se provádějí vlastní výpočty jednak zvýší přehlednost řešení a jednak umožní výpočty skrýt.
Skrytí výpočtové části
Skrytím výpočtové části soustředíme pozornost uživatelů na nezbytné nutnou část listu a zároveň snižujeme riziko, že uživatel omylem změní výpočty a řešení pak nebude fungovat tak, jak jsme zamýšleli.
Skrytí lze dosáhnout více způsoby – nejčastěji používáme skrytí celých sloupců pomocí příkazu Skrýt nebo můžeme použít tak jako v tomto příkladu příkaz Seskupit na kartě Data. Tento postup umožňuje rychlé zobtazení a skrytí vybraných sloupců pomocí tlačítek v horní části pracovního listu.
Nastavení oblasti tisku
Pokud očekáváme, že budeme část listu tisknout, bývá užitečné označit tuto oblast a pomocí příkazu Nastavit oblast tisku na kartě Rozložení stránky omezit tisk pouze na tuto vybranou oblast buněk.
Sešit s řešeným postupem výčetky peněz si můžete stáhnout zde: